יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

רקע כללי לציור בצבעי מים (אקוורל)


מים נחשבים למדיום פופולארי לציור בחיק הטבע, היות שהם דורשים מעט הכנות מוקדמות, יחסית לשיטות ציור כגון צבעי שמן. .
צבעי מים נחשבים למדיום פופולארי לציור בחיק הטבע, היות שהם דורשים מעט הכנות מוקדמות, יחסית לשיטות ציור כגון צבעי שמן.
רב ערכות צבעי המים, נמצאים באריזות המתאימות לנשיאה מחוץ לבית, בשפופרות או בריבועי צבע מיובשים הניתנים לדילול במים.
לאחר הציור, הייבוש מהיר ולא צריך להמתין זמן רב עד שיתייבשו. אך מומלץ לעבוד על מספר ציורים ביחד, כדי לאפשר בכל זאת זמן ייבוש.
מומלץ להשתמש בנייר בעל סיבים סופגים כמו נייר אורז. כיום כבר יוצרים החברות למיניהן נייר סינטטי סופג. הנייר שבא במגע עם מים מתנפח מעט אך חוזר למצבו הקודם לאחר הייבוש.
יש להשתמש, במכחולים רכים במיוחד, עבים כדי לשאת בתוכם יותר מים לשטחים גדולים ובמכחולים דקים לפרטים דקים יותר. כיום יש בשוק חברות המייצרות מכחולים משער סינטטי אך הרצוי הוא מכחולים בעלי שער טבעי מכחולים משער צובל.
בדרך כלל, יוצרים רישום מקדים בעפרון על גבי הדף, רישום בסיסי כדי להתוות את הקווים הכלליים ולתכנן את הציור מבחינת פרופורציות וקומפוזיציה (מבנה,העמדה מעניינת של האובייקטים) , יש לשים לב, שכיון שצבעי המים די שקופים, ניתן יהיה לראות דרכם את הרישום עצמו, אך ניתן להפוך אותו לחלק מהציור עצמו.
דרך העבודה המסורתית בצבעי מים היא מעבר שבין הגוונים הבהירים לכהים,בצבעי מים לא ממלאים את כל משטחים בציור בצבע אחיד, שכן שיטת הציור היא משיכת הצבע על פני הדף באמצעות המכחול,עם מעט צבע, כך שניתן ליצור כתמי צבע עדינים ושקופים על הניר, אך עם יותר צבע בכתמי צבע נקבל כתמי צבע יותר חזקים ואטומים.
דרך צביעה נוספת ומאוד נוחה היא, רטוב על גבי רטוב, מה זאת אומרת, מרטיבים את הדף בעזרת מכחול עם מים נקיים ומעל הדף הרטוב צובעים עם כתמי צבע שקופים. רצוי לשים ליד הציור דף לניסיונות מאותו סוג כדי לנסות עליו את הצבעים לפני שמיישמים אותם בציור עצמו. צבע מתייבש דיי במהירות וניתן לעבוד מעל אותה שכבה בשכבה נוספת של אותו הצבע או בצבע שונה לקבלת גוון או צבע חדשים.
בציורים רבים, מהווה הנייר הלבן, תחליף לפיגמנט הצבע הלבן שאינו נמצא בדרך כלל בשימוש בעת ציור בצבעי מים אך ניתן לראות בערכות שפופרת של צבע לבן, כדי לתת בכל זאת אפשרות להשתמש בו, לרב צבע זה הוא צבע אקריל.
הבעיה העיקרית בשימוש במדיום זה, אך שולית, היא, שגם כשהצבע יבש, המגע עם מים ימוסס אותו מחדש, יצור כתם חדש, אך לפעמים הוא טוב לנו כדי למזג אותו מחדש עם צבע נוסף.
בגמר הציור יש לאכסן את הציור בתיקיה המיועדת לכך או למסגרו במסגרת עם זכוכית על מנת שלא נגרום לצבע לדהות בשלבים מאוחרים יותר, כשהציור בא במגע עם אור השמש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה